FANDOM

NarutoEdytuj

Dwanaście lat przed wydarzeniami, których koncentruje się seria, lisi demon o dziewięciu ogonach zaatakował wioskę Konohagakure. Był potężnym demonem. Pojedyncze machnięcie jednego z jego dziewięciu ogonów było w stanie stworzyć tsunami lub zniszczyć górę. Atak spowodował chaos i śmierć wielu ludzi. Sytuację opanował Czwarty Hokage, który pokonał Dziewięcioogoniastego (jap. 九尾 Kyūbi), poświęcając swoje własne życie i oddając duszę Bogu Śmierci, aby zapieczętować demona wewnątrz nowo narodzonego dziecka - własnego syna, którym jest Naruto Uzumaki. Czwarty Hokage po zapieczętowaniu lisiego demona został
Naruto.png

Naruto w pierwszej serii.

uznany za bohatera. Zasada ustanowiona przez Trzeciego Hokage zabroniła mieszkańcom osady opowiadać o tamtym zdarzeniu komukolwiek. Naruto dorastał w samotności, bez przyjaciół, rodziny, Szukał uznania i uwagi w jedyny sposób jaki znał - poprzez popisywanie się i rozrabianie. Anime utrzymuje równowagę pomiędzy dramatem, a komedią, dodając do tego mnóstwo akcji. Seria śledzi dojrzewanie i rozwijanie umiejętności Naruto i jego przyjaciół, akcentując ich wzajemne interakcje i wpływ przeszłości na ich osobowości. Naruto odnajduje przyjaciół w Sasuke Uchiha i Sakurze Haruno, dwojga młodych ninja, którzy razem z nim zostali wybrani, by utworzyć trzyosobową drużynę pod dowództwem doświadczonego nauczyciela Kakashiego Hatake. Naruto zdobywa przyjaźń dziewięciu geninów z jego byłej klasy, których spotka ponowie w czasie egzaminu na chūnina. Bohaterowie rozwiną nowe umiejętności, poznają lepiej siebie i innych mieszkańców osady oraz przeżyją własne przygody.

Naruto: ShippūdenEdytuj

Stanowi kontynuację serii, jej fabuła zaczyna się, gdy piętnastoletni Naruto Uzumaki wraz ze swoim senseiem Jiraiyą powraca po dwóch i pół roku nieobecności do Konohy. Jest nieco dojrzały niż w pierwszej części. Jego głównym celem jest ocalenie przyjaciela Sasuke z rąk Orochimaru. Oczywiście po drodze
Naruto Uzumaki.png

Naruto w Shippūdenie.

będzie musiał stawić czoło głównemu wrogowi, czyli organizacji Akatsuki, która będzie chciała schwytać wszystkie ogoniaste bestie i wykorzystać je do własnych celów. Po uratowaniu Gaary, Naruto wyrusza na kolejną misję. Dochodzi do spotkania zaginionego przyjaciela i wywiązuje się miedzy nimi walka. Młody Uzumaki nie ma szans z Sasuke, który ma nad nim ogromną przewagę. Gdy powraca do wioski, by stać się silniejszym, poddaje się wycieńczającemu treningowi. Ma na to tylko pół roku. W walce ginie Asuma Sarutobi. Naruto znów staje do walki z wrogą organizacją. Udaje mu się udoskonalić Rasengana i niszczy nim Kakuzu, jednego członków z Akatsuki. Sasuke pokonuje Orochimaru i tworzy grupę Hebi. Wraz z nowymi sprzymierzeńcami rusza za swoim bratem, a kiedy go znajduje, po długiej walce zabija go. W tym samym czasie Jiraiya odnajduje tajemniczego szefa Akatsuki - Paina - i ginie z jego ręki. Naruto zaczyna trening w ropuszej wiosce, a Pain atakuje Konohę. W niemal całkowicie zniszczonej Wiosce Ukrytego Liścia pojawia się główny bohater i pokonuje Paina. Nagato wskrzesza zmarłych w walce. Sasuke staje się członkiem Akatsuki i atakuje Killera B. Nowym Hokage zostaje Danzō i wydaje rozkaz likwidacji zbiegłego Uchihy. Sasuke atakuje szczyt Kage. Madara wypowiada Czwartą Wojnę Shinobi. W celu uratowania świata i ostanich jinchūrikich zostaje związany sojusz shinobi. Kabuto natomiast łączy siły z Madarą. Sasuka przeszczepia sobie oczy Itachiego. Naruto otrzymuje klucz do zapieczętowanej mocy Kyūbiego i pod okiem Killera B rozpoczyna kolejny trening, którego celem jest ostateczne opanowanie mocy lisa. Formuje się zjednoczona armia shinobi, a Kabuto za pomocą Edo Tensei wskrzesza najpotężniejszych ninja w historii. Zaczyna się wojna...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki